Måned: februar 2016

Natvin hjælper dit hjerte

 TAGS:undefined

Fordelene med vin er stigende. Og der er nye undersøgelser, der ratificerer den, og nu, specielt i Israel, hvori det hedder, at et glas rødvin om aftenen hjælper å giver omsorg for hjertet.

Denne forskning, kaldet ‘Effekter af moderat alkoholforbrug på cardiometaboliske risiko hos voksne med type 2 diabetes”, har været med School of Public Health, Harvard, USA ;. Og universitetet i Leipzig i Tyskland. Denne undersøgelse har givet nogle konklusioner, som angiver, at drikke vin om natten kan beskytte hjertet.

Desuden har fund inden for diabetes blev påvist. For undersøgelsen prøven blev udført med voksne med type 2-diabetes, samt mennesker uden nogen sygdom. For prøven, skulle sådanne mennesker drikke 150 ml mineralvand, hvidvin eller rødvin.

De sunde kostvaner blev stort set præget af den sunde middelhavskost, med store forskelle i drikkevarer ved type vin eller vand. Blandt konklusionerne efter de dage, kolesterol niveauerne er langt lavere for dem, der drak et glas vin om aftenen.

Undersøgelsen fandt, at folk tager hvidvin og rødvin havde bedre søvn kvalitet end dem, der drak vand. Dens forskere siger, at rødvin tilbyder flere fordeler på en generel måde, ikke kun for at forhindre hjerte.

Altid med et moderat forbrug af rødvin, forbedre diabetikere også sikker og reducerer kardiovaskulær risiko. Klart det er altid kombineret med en sund kost og motion magt. Forskere mener, at det, der er blevet opdaget at hjælpe med at identificere, hvilke diabetiske patienter indtager rødvin om natten har forbedret.

Som det er sket før, antioxidanter af røde druer er nøglen til disse generelle fordele.

 TAGS:Viña Ardanza Reserva 2005Viña Ardanza Reserva 2005

Viña Ardanza Reserva 2005

 

 

 TAGS:La Atalaya 2012La Atalaya 2012

La Atalaya 2012

 

 

Dette vil hjælpe fordøjelsessystemet efter tunge måltider

 TAGS:undefinedDagene forude vil blive intense kulinarisk…. jul, nytår og Reyes: det er tid til måltider og familie middage, og som sædvanlig vil de være rigelige og langvarig: det er tid til at holde de dage med slægtninger, som man måske ser mindre, end vi gerne vil, og mulighed for at spise middag med deres kære uden suset af hverdagen.

Selv om det er rigtigt, at da Uvinum altid har anbefalet og anbefaler moderat og ansvarligt alkoholforbrug, må vi også tage hensyn til den lave gennemsnitlige graduering af  spiritus og fremmer fordøjelsen, stimulere gastriske sekreter, som har vært kendt i århundreder. Ikke overraskende at de første lave og mellomstore likører som er gode til fordøjelsessystemet, der har overlevet til i dag som vises i klostre og klostre i middelalderen.

I dag er der, en der kan lide destillerett smag ligesom whisky, marc, grappa eller cognac efter et stort måltid, men til skrivebordet kan være mere ønskelige urte likører, som generelt har mindre alkohol indhold og mere fordøjelsesfremmende egenskaber. Her giver vi dig nogle eksempler:

  • Amaretto: Denne mandel likør og abrikoskerner, fra Saronno (Italien), omfatter også blandt sine ingredienser bær og urter.
  • Bénédictine: Fransk urte likør lavet af 27 forskellige planter og krydderier. Som navnet antyder, oprindeligt kom fra Benedictine Abbey of Fécamp i Normandiet.
  • Triple Sec: lavet ved destillation af skaller af forskellige sorter af appelsin, plus krydderier. Også anvendes den Meget i fremstillingen af mange cocktails.
  • Drambuie: en skotsk likør lavet med whisky, lynghonning, urter, safran og muskatnød, specielt skabt til prins Charles Stuart England og Skotland i det attende århundrede.
  • Pacharan: en populær spansk fordøjelsesproblem, fra Navarra, som er fremstillet af udblødning af slåen i anis spiritus.

Og hvad spiritus du foretrækker til dine desktops?

 TAGS:Disaronno Amaretto 1LDisaronno Amaretto 1L

Disaronno Amaretto 1L

 

 

 TAGS:CointreauCointreau

Cointreau

 

 

10 tips til sund kost

 TAGS:undefinedSpise godt, er ikke ensbetydende med kost. At have en varieret menu, med tilstedeværelse af frugt og grøntsager, og gode vaner kan være den bedste råd til sund kost.

Dr. Jesus Roman, ernæringsekspert, og befolkningen i den røde Køleskab, jeg deler nogle guide tips herunder The Healthy Køleskab, meget nyttigt at tage sig af din alementación.

Tips til at spise sundt

  1. Planlæg ugen: Planlæg din mad. Tag pen og papir og skrive ned måltider i ugen for dig og dine. Du er kun et par linjer du kan ændre hvis det er nødvendigt, men organiseret.
  2. Tving dig selv til at vælge sunde fødevarer: Forbruge dagligt en vegetabilsk parabol, 2 eller 3 stykker frugt, olivenolie, der anvendes til at tilberede din mad og vælge brød og pasta. Bestill fisk 2 eller 3 gange om ugen: bluefish er meget nærende og sund. Når du vælger kød, vælge magert og fugle forsøger at spise vegetabilske retter 1 eller 2 gange om ugen og om muligt snack en håndfuld nødder.
  3. Opmærksomme på måder forberedelse: Pas på ikke kun den mad, du spiser, men også den måde, som de er kogt. Der er mange, der vil gå godt næsten altid med (bagt, kogt, dampet, grillet, etc.) og andre, som ikke bør misbruges (stegte, med tunge saucer, etc.).
  4. Respekter toldvæsenet: For eksempel, morgenmad aldrig stoppe, og hvis du kan spise ved bordet med familie eller venner uden distraktioner såsom tv.
  5. Drik vand: Den vigtigste kilde til hydrering for din krop er vand. Sodavand og sukkerholdige drikkevarer bør indtages sporadisk. Gærede drikkevarer (vin, øl, cider) kan drikkes dem i moderate mængder,1 eller 2 glas dagligt.
  6. Brødet er ikke opfedning: En rimelig mængde vil ikke skade og kunne endda at profilere din kost, men prøv at vælge mørkt brød.
  7. Lidt sødt: En sød dessert er ideel til at fejre noget, men ikke godt at blive indtaget dagligt. For din daglige rutine er det bedre at vælge et stykke frugt.
  8. Se dit saltindtag: Normalt kogte og vil nå på dit punkt lige salt. Så undgå at bruge salt uden at smage maden. På denne måde kan du undgå hjerte-kar-problemer.
  9. Prøv nye retter: En varieret kost er mindre kedeligt og mere appetitvækkende.
  10. Oplev den rituelle spise: Kom stille og roligt, med koldt eller varmt mad som skålen … Nyd din mad!

Vi, ikke som sædvanlig, anbefaler vi et par vine, for hvilke der ud over en sund kost, mimer din gane 🙂

 

 TAGS:La Atalaya 2012La Atalaya 2012

La Atalaya 2012

 

 

 TAGS:Volver 2012Volver 2012

Volver 2012

 

 

 TAGS:Pasqua Valpolicella 2013Pasqua Valpolicella 2013

Pasqua Valpolicella 2013

 

 

Sake en drikk med karakter

 TAGS:undefinedSake er en spiritus fremstillet af gæret ris fra Japan. Normalt mellem 14 og 16 grader af alkohol.

Af hensyn til at gøre processen skal fermenteres ris, jo længere jo mere glukosefermentering.

En type sødemiddel som kaldes mirin, er en sød skyld tætte tekstur opnået efter en lang periode med fermentering. Det anvendes i japanske køkken.

Mange mennesker kalder sake, risvin, men ordet vin bruges kun til at beskrive de drikkevarer fremstillet af druer.

Sake kan opdeles i:

  • Premium Sake.
  • Sake hak.
  • Sake anden kategori (uden fermentering).
  • Sake tredje kategori (uden fermentering).

En måde at genkende en god kvalitet sake er på Iwao emballage. Premium sake kommer i håndlavede emballage, træ eller keramiske krukker, sake af første kategori er aftappet og den anden og tredje kategori kommer i kartoner.

Sake divideres med dens smag tør og frugtagtig sake. Skyld kan tages som en kold 4 °C appetitvækker eller varme ca. mellem 40 °C og 36 °C.

Ifølge japanske tradition ved at servere sake skal det fyldes i keramisk kop beregnet til denne drik kaldet Choko passager, inden de har afsluttet deres egne. Den korrekte måde at tage det er at løfte bægeret med sin højre hånd og lade det sidde på venstre hånd.

 TAGS:Sake Ginga Shizuku 72clSake Ginga Shizuku 72cl

Sake Ginga Shizuku 72cl: idunderligt subtile, komplekse og præcise, med en udpræget æterisk kvalitet, skarpe mineralitet. Meget tør dvælende finish.

 

 

 TAGS:Sake Rashomon 75clSake Rashomon 75cl

Sake Rashomon 75cl: intens smag og stor finish