Hvad kan gøres når du virkelig har lyst til at spise?

 TAGS:undefined

Mange gange spiser vi ud af kedsomhed og angst. Nu spiser vi overdrevento og det kan have konsekvenser såsom overvægt og udvikle visse hjerte-relaterede sygdomme og fordøjelsesproblemer. Hvad skal man gøre ved dette problem?

Spise fem gange om dagen

Ernæringseksperter og læger anbefaler, at fem måltider om dagen. Morgenmad, middag snack, frokost, snack og aftensmad. Nu skal retterne ikke præsentere for mange mængder; kun den nødvendige.

Solid morgenmad

En af måderne at gøre vi ikke er sulten hele dagen er at lave en god morgenmad. Faktisk sier læger at det er det vigtigste måltid, lægerne andbefaler varieret og sund mad, da det brænder lettere i forhold til de natlige indtagelser.

Protein og kulhydrater

En anden måde at reducere angst på er at forbruge fødevarer med protein, kulhydrater og sunde i hver af de større fedtholdige fødevarer.

Undgå slik og fedt

Det er blevet vist ved flere undersøgelser, at øget slik, sukker og fedt stimulerer lysten til at spise og standser ikke mæthed. Desuden producerer vi mere appetit.

Sæt dig en tidsplan

Selv i sensommeren spiser er mere kompliceret og tage en mad rutine, får vi at sætte en tidsplan for måltider. Hakke og spiser uregelmæssigt øger vores mæthed og fedt ophobet i kroppen. Uanset hvor vi er, vil vi holde et minimum rutine til morgenmad, frokost og middag altid i de samme timer.

Spise langsommere

Visse indikatorer fastslå, at spise langsomt øger mæthed. Derfor er det bedre at tygge langsommere, nyder retter, og ikke travlt med at afslutte. Det er også positivt, at dele er mindre og undgå konstant mellemmåltider. De spaltninger vil blive bedre.

 TAGS:Gresa Expressio 2009Gresa Expressio 2009

Gresa Expressio 2009

 

 

 TAGS:Pasqua Valpolicella 2013Pasqua Valpolicella 2013

Pasqua Valpolicella 2013

 

 

Skriv en kommentar Hvad kan gøres når du virkelig har lyst til at spise?