Vodka-trends: firmaer anvender visuel forførelse

vodka, vodka-trends, drinks, spiritus

Vodka ligger fortsat højt på listen over populære spiritusser. Det skyldes måske, at de forskellige vodkamærker lægger meget energi i at genopfinde sig selv og tilføje merværdi til netop deres brand. Du kan nu købe flasker udformet som læbestifter eller krystalkranier, og der lægges i det hele taget meget vægt på den visuelle oplevelse såvel som smagen. Læs videre for at lære lidt mere om tidens tendenser indenfor vodka.

Fortidens vodkaflasker

Nogle af de ansvarlige, som er tilknyttet de største vodkamærker, forklarer nærmere om, hvordan tidligere tiders markedsføring blev udført. Dengang flaskerne bare var gennemsigtige og havde etiketter i rød og guld. Der var stort set ingen variationer, men med tiden er de blevet genstande for forbrugernes begær.

Fleksibilitet og modernitet

Heldigvis er der gennem tiden brugt ressourcer på at transformere vodkaflaskerne. Det afspejler samtidig, at vodkabranchen udviser større fleksibilitet og innovation, end man gør på markedet for vin.

vodka, vodka-trends, drinks, spiritus

Begrænsede udgaver

Vodkabranchen er desuden også begyndt at fremstille begrænsede udgaver af deres flasker. Det tiltrækker opmærksomheden hos nogle af de forbrugere, som er kvalitetsbevidste. De begrænsede udgaver er normalt eksklusive flasker, som er designet af modeskabere, og ofte begrænses oplaget af flasker til et relativt lavt antal. De er unikke, nummererede og henvender sig i høj grad til samlere.

Neuromarketing

Det siger sig selv, at mange af vores indtryk bliver opfattet gennem synssansen. Og sådan forholder det sig også, når det handler om drikkevarer. Det handler i høj grad om mode. Vodkavirksomhedernes ansvarlige ved, at forbrugerne sætter deres lid til det de ser, og at de er i stand til at genkende en form for koder. Blandt andet kan farver have afgørende betydning: grøn repræsenterer æblesmag, lyserød repræsenterer vandmelon- eller jordbærsmag osv.

Fra Victoria’s Secret til Moschino

Når de skal designe deres flasker, vælger nogle vodkaproducenter at samarbejde med firmaer, som har cementeret sig som stærke globale influenter. Der er blandt andet eksempler på samarbejder med firmaer som Victoria’s Secret og Moschino. Kollaborationer som disse fremhæver en ekstrem luksus, og det indikerer også, at vodkaen er anderledes, af god kvalitet og drikkes eksklusivt.

Denne destillerede spiritus har ikke en klar oprindelse, skønt navner er russisk. Vodka produceres generelt gennem gæring af korn og andre stivelsesholdig planter som f.eks. rug og hvede. Drikken bør allerhelst nydes meget kold, og den har som oftest en høj alkoholprocent afhængigt af typen.

 

Skriv en kommentar Vodka-trends: firmaer anvender visuel forførelse